Modele Romania Modele Romania

Cum se contopeste moda cu sexualitatea?!

„Sex animalic. Asta face ca Pamantul sa se invarta si asta vinde haine“, spunea McQueen in Vogue UK in 2002.

Iata un clasament al designerilor ce fac sex direct pe podium:

Sexofilii: „Sonia Rykiel – libertatea femeilor“ , sub acest slogan se lansa linia Rykiel Woman in 2002, cuprinzand jucarii sexuale si lenjerie intima cu buze false care… vibrau. Nu e ca si cum Rykiel si-a dorit sa transforme boutique-ul intr-un sexshop, ci doar sa fie ludica, sa schimbe imaginea jucariilor sexuale sau preconceptiile femeilor in acest sens. Astfel, acestea sunt asociate nu cu „jocuri murdare“, ci cu obiecte de fashion.

Stella McCartney creeaza sexualitate pentru sine. Transparente, decupaje provocatoare, accente de lenjerie, dantelarii, texturi satinate senzuale strecurate peste tot… acesta e vocabularul de catwalk al lui McCartney. Un vocabular al seductiei, al intimitatii, al sexului ca spectacol public. Cat este pentru ca femeia sa se simta senzuala,cat este pentru ochiul privitorului…

Obsedatii: Roberto Cavalli – sau strategia nuditatii. „King of bling“ este campionul senzualitatii la tensiune maxima. Rochii scurte, topuri minuscule si mulate, slituri adanci, decolteuri si mai adanci, decupaje si transparente. Adica, o strategie a nuditatii. Cum altfel poti pune in valoare un corp frumos, daca nu aratandu-l, printre falduri fine si croieli senzuale? Desi s-a spus despre el ca incearca sa transforme femeia intr-un obiect sexual, Cavalli doar celebreaza frumusetea si senzualitatea corpului femeii.

Tom Ford – sau sexualitatea ca drog, strategia porno-sic inceputa la Gucci (brand pe care, de altfel, l-a scos din „nuditatea“ financiara in 1994) si continuata la YSL in 2000. Daca ne uitam atent la femeia pe care o propune Ford in colectiile sale, vom observa ca aceasta e imaginata ca si cum ar fi gata de o partida fierbinte de sex. El insusi afirma ca „ar putea fi femeia care toarna ceara fierbinte peste iubitul ei si apoi se napusteste asupra lui“. Desi s-a afirmat ca designerul si-a propus sa realizeze un obiect suprasexual din femeie, Ford nu face altceva decat sa determine femeile sa gaseasca atitudine si feminitate in sexualitate si erotism.

Antisexualii: Miuccia Prada, inamicul nuditatii, spunea: „Fetelor care poarta tocuri inalte si pielea la vedere le zic: cu cat ai o alura mai sexy, cu atat nu ai parte de sex in viata ta“. In acest sens, intr-un fel de opozitie a dezbracarii femeii in vestimentatia sa, milaneza se razbuna printr-o colectie barbateasca, in care modelele au purtat topuri mulate, de culoarea pielii.

Echilibristii: Stefano Pilati – momentul cand femeia YSL revine in forta. Preluand jobul de art-director al YSL, s-a hotarat sa refaca legatura dintre universul YSL si Tom Ford. A incercat sa diminueze sexualitatea pregnanta a colectiilor predecesorului sau. Si totusi, Pilati are o atingere de fetisism in creatile sale, cu accente androgine, stabilind o legatura intre putere si seductie, feminitate si afirmare, control si abandon. Daca femeia-dominatrix a lui Tom Ford isi dedica sexualitatea completamente barbatilor, femeia propusa de Pilati pentru YSL isi cauta autonomia, el insusi afirmand: „Vreau sa le redau femeilor sentimentul de incredere in ele insele si controlul asupra feminitatii lor“. Iata cum designerii, pasionati de corpul feminin si de sexualitate, si-au pus amprenta in moda si asupra perceptiei despre nuditate si erotism. Bondage, decupaje, lenjerie la vedere. Toate sunt concepute pentru femeia indrazneata ce se imbraca pentru a fi dezbracata, chiar si din priviri.

Sculpturi tridimensionale in cosmetice – uite pe ModeleRomania micile opere!

O pasionată a modei şi-a dus admiraţia pentru celebrităţile sale preferate la nivelul sculpturii tridimensionale în cosmetice. Artista May Sum, din Hong Kong, a sculptat chipurile lui Kate Moss, Victoria Beckham, Lady Gaga şi multe altele în flacoane de ruj.

May se mândreşte cu titlul de primul sculptor în ruj din Asia, dar şi de poziţia ei de artist multimedia. Cele mai recente lucrări ale sale fac parte din seria „Woman Power”, serie expusă şi la un Salon de Sculptură din Japonia.

Artista se foloseşte de instrumente foarte mici pentru a realiza sculpturile minuţioase şi nu extrem de precise ale unor figuri influente. Lucrările sale sunt dispuse pe Etsy şi au preţuri cuprinse între 300 şi 500 de euro.

Cu toate că sculpturile nu sunt replica exactă a vedetelor, artista reuşeşte să capteze cele mai importante trăsături ale fiecărui subiect în parte.

Aşadar, Lady Gaga poate fi recunoscută după funda din păr şi ochelarii rotunzi, în timp ce Coco Chanel poartă celebra pălărie şi colierul de perle. Anna Wintour poate fi recunoscută imediat după coafura sa bob, deja legendară.

Celebrităţi precum Madonna, Prinţesa Diana, Twiggy, Kate Moss, Vivienne Westwood şi Iris Apfel se mai numără printre cele imortalizate într-un flacon de ruj de calitate, pentru că artista japoneză foloseşte doar branduri precum MAC, Estée Lauder, YSL şi Max Factor.

May se foloseşte de culori precum roz, mov, nude, maro, portocaliu pentru a-şi crea micile opere. Sculpurile sunt extrem fragile şi trebuie ţinute într-un mediu uscat, cu aerisire bună, la o temperatură cuprinsă între 17 şi 25℃. Astfel, rujul nu se va topi sau deforma. Dacă este ţinut în frigider, ar putea oricând să crape sau să se spargă.